Har jag någon garanti på håret?

 

Ja absolut! Du har garanti på din hårförlängning - både gällande hår och fästen förutsatt att:

 

  • Du använder rekommenderade produkter. 
  • Du varken färgar/tonar/blonderar/bleker håret. 
  • Du inte doppar håret i klor eller saltvatten. 
  • Du följer övriga skötselråd du får med dig.

 

Skulle något problem mot förmodan uppstå, även fast skötselråden följts, så har du rätt att inom de två första veckorna få en tid för kontroll. Då går jag igenom hår och fästen och ser vad som är fel.

 

Om jag bedömer att problemet är av sådant slag att det omöjligt kan ha förosakats av din egna hantering, så sänds håret på analys. Med denna teknik ses direkt om fel produkter har använts. Och självklart syns det om det blivit något fel i hanterings- och tillverkningsprocessen. Är resultatet det sistnämnda erbjuds du en ny hårförlängning.

 

Skulle det vara fel på håret så uppstår det alltid inom de två första veckorna. Därav 2 veckorsgarantin.

 

Analysen kostar dig en del, men om det visar sig att det är just ett "fabriksfel" (alltså inget du själv förorsakat) betalar du givetvis ingenting för analysen.

 

Om du skulle tappa slingor då? Då hör du av dig direkt till mig. Detta gäller under hela första månaden, så om det skulle hända, tveka inte att ta kontakt med mig så löser vi det. Gäller det någon enstaka slinga så kanske du inte bryr dig så mycket, men att tappa 5-10 slingor under första månaden är inte normalt. Då bör jag få titta på det. 

 

Under en 3-månadersperiod tappar man i regel inga eller bara ett par tre stycken.